21. juni 2026

B.93-spillere klar til DM-kvalifikation i Herning

Mandag den 22. juni går startskuddet til Danmarksmesterskaberne i tennis – og B.93 stiller med et stærkt hold til årets største danske tennisbegivenhed.

Denne uge er dansk tennis samlet i Herning, når DIF DM-ugen løber af stablen fra den 22. til den 27. juni. B.93 er godt repræsenteret ved årets danmarksmesterskaber i udendørs tennis, og allerede mandag begynder kvalifikationskampene med tre af klubbens spillere på banen.

B.93 i kvalifikationen mandag

I damesingle møder Kamille Bay Trygved, seedet som nummer 6 i kvalifikationen, Nynne Koch i sin 1/8-finaleoptakt.

I herresingle er det to unge B.93-profiler, der åbner turneringen. Alfred Figge møder stærkt seedede Julius Rokkjær [3], mens Adrien William Lee Weber, seedet som nummer 8, er oppe mod Hjalte Nordby Øster Fynboe.

Stærkt B.93-felt i hovedturneringen

Ud over kvalifikanternes indsats mandag er en række B.93-spillere allerede sikret pladser i hovedturneringen, der starter tirsdag den 23. juni. I herresingle finder vi Artiom Caramalac, Rasmus Hembo Mathiasen og Emil Remsted samt Yakup Uzunel i lodtrækningen. På damesiden er Caroline Højgaard Nielsen og Sarafina Olivia Hansen klar til kamp.

Vi sender desværre ikke alle afsted – Anna Signe Rasmussen har måttet trække sig fra turneringen grundet en skade. Vi håber på en hurtig bedring.

DM-ugen i Herning – tennis på festlig scene

DM i Herning er ikke bare en turnering. Det er femte gang, DIF DM-ugen samler det bedste fra toppen af dansk eliteidræt på ét sted – en begivenhed, der år for år vokser og tiltrækker tilskuere, der ellers aldrig har set en tenniskamp live.

Herning Tennis Klub er igen vært og er klar til at levere rammerne, ligesom de gjorde da de sidst afholdt DM i 2024 – det år August Holmgren vandt titlen, inden han nåede 3. runde i Wimbledon blot et år efter.

Finalerne spilles lørdag den 27. juni.

Foto: DTF