Andersen, Lars

Lars Henrik Fogh Andersen, født 23-07-1982 (København), angriber, 11 kampe/1 mål (2004).

Lars Andersen kom fra Vanløse i foråret 2004. Lars var en høj, meget høj, angriber. Den garderhøje midterangriber skulle score de nødvendige mål, så B.93 undgik den faretruende nedrykning til 2. division.

De første 15 kampe havde kun indbragt 16 point. Offensivt havde B.93 mistet talentet Bajram Fetai, der var solgt til Glasgow Rangers. Udover Lars var den målfarlige Thomas Wagner fra Stenløse også ny.

Las Andersen på 21 år debuterede den 27. marts 2004 i udekampen mod Brønshøj, kamp nummer 16 i sæsonen 2003/04 i 1. division.

Holdet var: Theis F. Rasmussen – Jonas Troest, Sladan Peric, Jimmy Müller, Jonas Schumacher (debut) – Morten Kirk, Ole Puggaard, Nicolas Drost – Peter Nymann Mikkelsen, Lars Andersen (debut) og Peter Fensholm. På bænken: Nicolas Nielsen (målmand), Tim Ilsø, Michael Jørgensen og Thomas Wagner (debut). Træner: Peter Nielsen (debut).

Kampen på Tingbjerg blev tabt med 0-2. Det lå klart, at den nye træner Peter Nielsen, tidligere A-landsholdsspiller, vigtigste opgave ville blive, at holde B.93 væk fra de tre nedrykningspladser. Og det lykkedes, da B.93 i næstsidste kamp vandt 1-0 over Vejle (Nicolas Drost), lå sagen klar.

Lange Lars fra Vanløse spillede 11 kampe i foråret. Det blev kun til et enkelt mål. Det var i pokalkampen (1/8-delsfinalen) hjemme mod Horsens, hvor han udlignede til 1-1. I den forlængede spilletid scorede Horsens to gange.

Efter en halvsæson vendte Lars Andersen tilbage til Vanløse.

31. marts 2019 / Palle ”Banks” Jørgensen